miercuri, 20 mai 2009

Povestea unui doctor din Romania: O noapte la camera de garda

Iata un text excelent care nu are nevoie de comentarii. Ce mai poti spune dupa ce citesti... Colegii nostri care lucreaza in spitale stiu cum e.
Mie imi pare rau ca presa a ajuns sa se faca doar pe baza comunicatelor oficiale.

"Hai sa iti spun o poveste din celalat punct de vedere. Iti descriu ce am facut eu in ultima garda a mea de luna asta pe urgente chirurgie. Mentionez ca de la 8 dimineata pana la 10 a doua zi nu am avut nici 10 minute pauza, dar sa mai si apuc sa dorm ceva.

De dimineata de la 8, pe banda rulanta, incep sa apara tot felul de indivizi taiati in toate felurile posibile. E sambata, toti tembelii au timp liber si se pun si lucreaza in gospodarie cu tot felul de scule taietoare pe care nu au habar sa le foloseasca. Doi taiati cu flexul pe maini, unu care si-a scapat o drujba in picior. Taiati in sticle, in cutite de bucatarie etc. Unu si-a bagat piciorul in masina de tuns iarba. " Cititi tot textul aici.

Un comentariu:

Silviu spunea...

Haha, imi aduc aminte de o noapte in genul asta la Spitalul de Urgente din Iasi, cu multi ani in urma cind eram rezident in tara inainte sa plec... A fost unul din motivele pentru care m-am departat de chirurgie ca posibila specialitate.

Nu c-as fi scapat de garzi de genul asta. Doar acum vreo doi ani am avut o noapte de asta de groaza, vineri spre simbata, cind eu si cu doar un intern am internat 23 de pacienti in spital - unii gravi, vreo 2 am trimis direct in ICU. In saptamina care a urmat spitalul a fost nevoit sa schimbe regulile, ca batusem toate recordurile de workload si riscau sa-si piarda acreditarea...